Text/HTML
Text/HTML

Veel gestelde vragen

Text/HTML

Veel gestelde vragen over het verzenden van pakketten


Moet ik me verplicht registreren?

Nee, je hoeft je niet te registreren, maar dat heeft wel een aantal voordelen. Zo hoef je niet voor elke pakketverzending telkens opnieuw je gegevens in te vullen. Daarnaast kun je gebruik maken van een adresboek en heb je een handig overzicht van al je zendingen. 

Wat kost het om een pakket te versturen via een Pickup parcelshop?

Het tarief is afhankelijk op het gewicht en de bestemming. Een overzicht van de tarieven vind je hier.  

Naar welke bestemmingen kan ik een pakket versturen?

Via een Pickup parcelshop kun je pakketten versturen naar (thuis)adressen en andere Pickup parcelshops in Nederland en Europa. Het is niet mogelijk om pakketten te verzenden naar een postbusadres, antwoordnummer of een adres op een eiland (met uitzondering van Ierland en het Verenigd Koninkrijk).

Kan ik een pakket versturen naar een Pickup parcelshop?

Ja, het is mogelijk om een pakket te versturen van een Pickup parcelshop naar een andere Pickup parcelshop. De ontvanger wordt geïnformeerd wanneer het pakket klaarligt voor afhaling.

Hoe weet de ontvanger dat er een pakket klaarligt in een Pickup parcelshop?

Als je een pakket verstuurd naar een andere Pickup parcelshop wordt de ontvanger per e-mail of sms geïnformeerd als het pakket klaarligt voor afhaling. Het pakket wordt 7 kalenderdagen in de Pickup parcelshop bewaard.

Kan ik een pakket versturen naar een postbusadres?

Nee, je kunt geen pakket verzenden naar postbusadressen, antwoordnummers en NAPO-adressen.

Is het mogelijk om een pakket te verzenden naar een adres op een eiland?

Nee, dat kan niet. Maar het Verenigd Koningkijk en Ierland vormen hierop een uitzondering, daar bezorgen we wel.

Hoe lang is een DPD pakketlabel geldig?

Als je een label print, moet je het binnen 10 kalenderdagen gebruiken.

Hoe betaal ik voor het DPD pakketlabel?

Je betaalt via iDeal voor het pakketlabel.

Hoe groot en zwaar mag een pakket zijn?

Een pakket mag maximaal 20 kg wegen. Het mag niet groter zijn dan 100 (L) x 50 (B) x 50 (H) (in cm).

Waar vind ik een Pickup parcelshop?

Hier vind je de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop.

Is mijn pakket verzekerd?

Je pakket is tegen schade en verlies verzekerd volgens de AVC voorwaarden.

Ontvang ik een verzendbewijs?

Bij het pakketlabel ontvang je ook de verzendinstructies. Hierop staat ook het aantal pakketten en de pakketnummers van je zending. Dit document wordt door de Pickup parcelshop ondertekend. Het is ook je verzendbewijs.

Werkt DPD met track & trace?

Ja, je kunt op www.dpd.nl online je pakket traceren met het pakketnummer. 

Hoe weet ik wanneer een pakket bezorgd is?

DPD werkt met track & trace. Je kunt je pakket altijd met het pakketnummer traceren op www.dpd.nl. In de levensloop van het pakket zie je of het bezorgd is.

Wat gebeurt er als het pakket niet bezorgd kan worden?

Weigert de ontvanger het pakket? Of kan het pakket om een andere reden niet afgeleverd worden? Dan sturen we het pakket terug naar jou. Hiervoor brengen we geen extra kosten in rekening gebracht, maar de verzendkosten kun je niet terugkrijgen.

Waar moeten verpakkingen aan voldoen?

Zorg ervoor dat het pakket stevig verpakt is en goed dichtgemaakt is met tape. De verpakking moet scheurvrij zijn en mag niet lekken. Let er ook op dat de inhoud van het pakket niet kan verschuiven.

Zijn er zaken die ik niet mag verzenden?

Sommige dingen mogen of kunnen wij niet vervoeren. Hierbij moet je denken aan onder andere levende dieren, wapens, kostbare voorwerpen (bijvoorbeeld antiquiteiten en geld), zaken die kunnen bederven, breekbare voorwerpen (zoals beelden of flessen wijn) en gevaarlijke stoffen. Voor een volledig overzicht verwijzen wij je graag naar onze Algemene voorwaarden.

Wat moet ik doen als mijn pakket beschadigd is of niet is bezorgd?

Bel naar 0900-3734663 (€ 0,50 per gesprek). Houd het pakketnummer bij de hand.


Er is een fout opgetreden. Niet afgehandelde fout bij laden van module.